Предвестник на дигиталната ера
Модернизацията на завода създава изцяло нови възможности за производството на все по-сложни и индивидуално конфигурирани трактори. Това наложи цялостно преосмисляне на много сложни процеси – особено в областта на вътрешно-заводската логистика. Използването на водещи технологии от виртуалната реалност позволи извършването на цифрова симулация на всички процеси през етапа на заводското планиране, дори за модели трактори, които все още не са влезли в производство. Безброй опции са подложени на симулация чрез използване на 3D анимация и очила за виртуална реалност за проиграване на всички етапи от сглобяването и монтажа, от силовия тракт до завършените и проверени трактори. Поради това, всички необходими структурни промени бяха идентифицирани на по-ранен етап. Въвеждането на Автоматизирани управляеми транспортни средства (AGV) допринася съществено за автоматизацията на производството. 40 от тези безпилотни и напълно автоматизирани транспортни средства превозват тракторите от първата до последната станция за сглобяване и монтаж, като същите са в състояние да превозват товари до 20 тона наведнъж. Това означава, че транспортните средства предоставят адекватна товароносимост за всички актуални серии, както и за бъдещи модели със завишени работни характеристики. Поради това, в бъдеще, ежедневното производство ще нарастне до 75 трактора на ден –актуалната бройка в момента възлиза на 50. Обективното изражение на увеличения производствен капацитет за една година ще възлиза на 13 000 трактора, в сравнение с днешния производствен капацитет от 10 000 броя.
Най-съвременни работни места
Служителите са основните печеливши от изцяло модернизирания завод. Новата логистична инфраструктура означава, че служителите разполагат с доста по-голямо пространство на ергономично проектираните работни места, тъй като единствено непосредствено необходимите части ще се доставят до конвейера.
Някои от работните станции дори са оборудвани със слушалки и микрофон, улесняващи двустранната комуникация. В допълнение, ярките цветове и най-модерната LED технология за осветяване гарантират концентрация и приятна работна атмосфера, много близка до условията на естествената светлина.
„Освен повишената ефективност, работните условия бяха основният ни приоритет при проектиране на новата производствена инсталация“, разясни д-р Мартин фон Хойнинген-Хюне - ръководител на Подразделението за трактори на CLAAS и член на борда на директорите на Групата. „Постигнахме съществено подобрение на работния процес и ергономията, които спомагат за повишаване на концентрацията и мотивацията на персонала. Също както новата логистика, тези подобрения представляват основна съставка при производството на трактори, съгласно най-строгите стандарти за качество.“
Понастоящем в Льо Ман се произвеждат пет моделни серии трактори с мощност от 75 до 460 к.с. Заедно с центъра за развойна дейност във Велизи, близо до Париж и центъра за изпитване и валидиране в Транже, в Льо Ман работят около 1 000 души. Локациите се намират в близко сътрудничество с други центрове за развойна дейност и заводи, като тези в Германия, например CLAAS E-Systems в Дисен или CLAAS Industrietechnik в Падерборн, където се произрвежда гумено-верижното задвижване за AXION 900 TERRA TRAC и безстепенните трансмисии за ARION 500 и ARION 600 моделни серии.
Открит по същото време, центърът за нови технологии в Имере, близо до Шартрез, означава, че CLAAS продължава да засилва присъствието си във Франция като най-големия производител на селскостопанска техника в ЕС. CLAAS произвежда селскостопански балиращи машини в Метз от 1958 година, където работят над 2 200 служители от страната.