Когато натиснете „Приемам“, ние поставяме бисквитки (включително и на трети страни), които не са технически необходими, за да Ви предложим едно удобно за използване онлайн съдържание, както и да подобрим нашите услуги, и да ги адаптираме още повече към Вашите интереси. Можете да оттеглите по всяко време Вашето съгласие за това тук. Технически необходими бисквитки поставяме дори и тогава, когато не натиснете „Приемам“.

За да проследи Вашето поведение като потребител, CLAAS използва и „Google Analytics“. Google обработва Вашите потребителски данни, за да предостави на CLAAS анонимни статистики относно поведението на потребителите. Google използва Вашите данни и за други свои цели (напр. създаване на профил) и обединява Вашите данни с данни от други източници. При необходимост Google съхранява Вашите данни извън Европейския съюз, напр. в САЩ, чрез Google LLC. Достъп до данните имат както Google, така също и държавни органи. 

Допълнителна информация ще намерите в нашата Декларация за поверителност.

приемам

Новият телескопичен TORION 738 T SINUS

CLAAS допълва серията колесни товарачи TORION с нов високотехнологичен модел

От есента на 2020 г. към 10-те модела от продуктовата програма селскостопански колесни товарачи TORION  с работно тегло от 5 до 21 тона, се добавя нова конструктивна серия. 

Първият телескопичен колесен товарач CLAAS TORION 738 T SINUS е едновременно маневрен и стабилен, и разполага с многобройни високотехнологични характеристики.

Точка на въртене на кофата на височина 4,96 метра

Сред основните предимства на TORION 738 T SINUS е централното телескопично рамо с впечатляваща точка на въртене на кофата на височина 4,96 метра. При това максималният полезен товар от 2300 кг при работа с палетна вилица върху равен терен е безопасно повдигнат, дори в сгънато, както и при напълно спуснато, положение на рамото. При сгънато положение  максималното натоварване на преобръщане е 3800 кг. С палетна вилица може да се зарежда и подрежда до 4,80 метра височина, а максималният обсег е 2,69 метра. Z-кинематиката на подемното рамо впечатлява с голямата си сила на повдигане и висока линейна скорост. Захватът на инструмента с ъгъл на въртене от 172° е проектиран с цел да бъде много компактен за оптимална видимост. Бързата смяна на приставките и стандартната амортизация в крайно положение на телескопичното рамо увеличават комфорта за водача. Тази висока производителност е възможнa не на последно място и благодарение на уникалното управление на SINUS.

За операции по повдигане и подреждане по всяко време е налична достатъчна хидравличнa мощност с дебит от 93 л/мин. При необходимост от голям дебит на масло като опция може да се поръча допълнителна помпа, която осигурява допълнителни 28 л/мин. за външни приставки като метли или мулчери. Максималното работно налягане е 230 бара. Като допълнително оборудване в задната част се предлагат двойно действащи хидравлични изводи, а отпред  могат да се използват по избор до два извода за външни консуматори. Освен това има и свободно връщане без налягане, както и линия за пропускане на масло към захвата на инструмента.

Изключително стабилен и маневрен

За повдигане на тежести на по-голяма височина е необходима стабилност. Управлението SINUS на TORION 738 T SINUS предлага силни преимущества в този аспект. Благодарение на уникалната комбинация от управление на сгъването и на задната ос, се постига максимална маневреност при малък ъгъл на сгъване от максимум 30° във всяка посока. За тази цел задните колела са свързани директно с предната част на товарача чрез две кормилни щанги и при завъртане на шарнирната става се направляват синхронно до ъгъл на завиване на колелата от максимум 25°. Така външният радиус на завиване над ръба на кофата, без конкуренция в този клас, е само 4,22 метра, а вътрешният радиус на завиване - едва 1,49 метра.

Съчленената шарнирна връзка позволява за предната и задната част на товарача отклонение с до 8° на всяка страна. Многослойните пружинни пакети като амортисьори в съчленената шарнирна връзка повишават значително комфорта при пътуване, особено при движение по шосе.

Максимална безопасност и улесняване на водача

Навсякъде, където при работи по товарене процесите се повтарят през по-дълъг период от време, опцията SMART LOADING осигурява значително повишаване на комфорта и чувствително облекчава водача. Към функциите тук спадат програмируемото ограничаване на височината на повдигане и на дълбочината на спускане, автоматично връщане на кофата в начално положение, динамично ограничаване на натоварването, както и индикатор на функцията на подемното рамо и на захвата на инструмента върху 9-инчовия тъч-терминал в дясната A-колона.

Динамичното ограничаване на натоварването работи със сензори за налягането и ъгъла, като осигурява комфортна и същевременно безопасна работа. Въз основа на точното измерване в милисекунди водачът постоянно е информиран за актуалното състояние на натоварване посредством цветна лентова индикация в операторския терминал. Веднага щом бъдат достигнати граничните стойности на натоварване, ограничителят на натоварване динамично регулира прибирането и изваждането на телескопичното рамо, докато се блокира. Редуцирането на скоростта на телескопичното рамо, както и скоростта на повдигане и спускане на телескопичното рамо, зависят от товара и моментната височина на подема. Чрез динамичното управление се гарантира, че винаги може да се работи плавно, без тласъци.

Автоматичното прибиране на телескопичното рамо в съчетание с автоматичното връщане на кофата и снижаването към долната точка на ограничението на нивото на спускане е уникално на пазара. Само с едно движение на джойстика телескопичното рамо и държачът за инструменти се преместват в запаметените позиции. Допълнителното гасене на крайното положение на кинематиката за повдигане и обръщане може също да се настрои индивидуално в модерния терминал.

Степен V  с четири цилиндъра и 40 км/ч

Движението и задвижването на спомагателните агрегати се осигуряват от 4-цилиндров двигател с мощност 73 к.с. на Yanmar с турбокомпресор със разтоварващ клапан, който със своя дизелов филтър за твърди частици (DPF) и дизелов катализатор за окисляване (DOC) отговаря на степен V на емисиите и поради това не се изисква AdBlue. Освен това благодарение на местоположението си зад кабината той служи като противотежест. Допълнителният реверсивен вентилатор автоматично поддържа чиста питата на радиатора, като периодично променя посоката на въртене и може по всяко време да бъде активиран и ръчно от водача.

Трансмисията SMART SHIFTING с хидростат и автоматична двустепенна предавателна кутия също е с висока мощност. С помощта на двупозиционен превключвател могат да бъдат предварително избрани два скоростни режима, като при скоростен режим 1 може да се кара със скорости до 20 км/ч, а при скоростен режим 2 - с максимум 40 км/ч. Благодарение на SMART SHIFTING автоматичната смяна на предавките се извършва и в двата режима със синхронизация на предавателната кутия и хидростата - това означава надеждност и комфорт на превключване на най-високо ниво. Стандартните блокиращи диференциали увеличават тягата, особено върху трудни терени.

Ергономично работно място с отлична видимост

TORION 738T SINUS печели точки и в кабината. Благодарение само на четири тесни колонки, силно наклоненият заден капак, изтегленото силно надолу предно стъкло и тънкото телескопично рамо, както панорамната видимост, така и видимостта върху държача на инструмента, са на най-високо ниво. Вратата на кабината, както и десният прозорец, могат да бъдат отворени на 180° и фиксирани. Освен това отопляемата нискочестотна седалка с въздушно окачване също предлага максимален комфорт за шофьора при седене както в топлите, така и в студените дни. Лесната за настройка климатична система осигурява приятно охлаждане при необходимост. Регулируемата в три позиции кормилна колона и високата облегалка също допринасят за работа без умора. Впечатление прави също и равният под на кабината, който предлага достатъчно място за краката и е лесен за почистване.

В дясната странична конзола и в джойстика са удобно подредени всички важни функции. Уникален в този клас е регулируемият на височина монитор в дясната A-колона. Всички важни параметри на машината и актуалното състояние на ограничението на динамичното натоварване са показани на висококонтрастния 9-инчов дисплей. Стартовият екран може да бъде индивидуално конфигуриран. Той също предлага различни опции за извеждане на функции, както и светъл и тъмен режим.

Ергономичният джойстик е директно свързан със седалката на водача в десния подлакътник и резонира заедно с него. Не е необходимо да сменяте захвата си за едновременно обслужване на функцията за телескопично подаване и третия хидравличен кръг на управление.