Първият телескопичен колесен товарач CLAAS TORION 738 T SINUS е едновременно маневрен и стабилен, и разполага с многобройни високотехнологични характеристики.
Точка на въртене на кофата на височина 4,96 метра
Сред основните предимства на TORION 738 T SINUS е централното телескопично рамо с впечатляваща точка на въртене на кофата на височина 4,96 метра. При това максималният полезен товар от 2300 кг при работа с палетна вилица върху равен терен е безопасно повдигнат, дори в сгънато, както и при напълно спуснато, положение на рамото. При сгънато положение максималното натоварване на преобръщане е 3800 кг. С палетна вилица може да се зарежда и подрежда до 4,80 метра височина, а максималният обсег е 2,69 метра. Z-кинематиката на подемното рамо впечатлява с голямата си сила на повдигане и висока линейна скорост. Захватът на инструмента с ъгъл на въртене от 172° е проектиран с цел да бъде много компактен за оптимална видимост. Бързата смяна на приставките и стандартната амортизация в крайно положение на телескопичното рамо увеличават комфорта за водача. Тази висока производителност е възможнa не на последно място и благодарение на уникалното управление на SINUS.
За операции по повдигане и подреждане по всяко време е налична достатъчна хидравличнa мощност с дебит от 93 л/мин. При необходимост от голям дебит на масло като опция може да се поръча допълнителна помпа, която осигурява допълнителни 28 л/мин. за външни приставки като метли или мулчери. Максималното работно налягане е 230 бара. Като допълнително оборудване в задната част се предлагат двойно действащи хидравлични изводи, а отпред могат да се използват по избор до два извода за външни консуматори. Освен това има и свободно връщане без налягане, както и линия за пропускане на масло към захвата на инструмента.
Изключително стабилен и маневрен
За повдигане на тежести на по-голяма височина е необходима стабилност. Управлението SINUS на TORION 738 T SINUS предлага силни преимущества в този аспект. Благодарение на уникалната комбинация от управление на сгъването и на задната ос, се постига максимална маневреност при малък ъгъл на сгъване от максимум 30° във всяка посока. За тази цел задните колела са свързани директно с предната част на товарача чрез две кормилни щанги и при завъртане на шарнирната става се направляват синхронно до ъгъл на завиване на колелата от максимум 25°. Така външният радиус на завиване над ръба на кофата, без конкуренция в този клас, е само 4,22 метра, а вътрешният радиус на завиване - едва 1,49 метра.
Съчленената шарнирна връзка позволява за предната и задната част на товарача отклонение с до 8° на всяка страна. Многослойните пружинни пакети като амортисьори в съчленената шарнирна връзка повишават значително комфорта при пътуване, особено при движение по шосе.