Косачната греда MAX CUT вече се предлага и с работна ширина от 2,2 метра

Нови задни косачки от CLAAS със странично окачване в центъра на тежестта

В края на месец юни 2020 г. в Бад Заулгау CLAAS представи нови косачки със задно навесване, които от лятото на 2020 г. ще заменят сериите DISCO Inline и DISCO 50. Деветте чисто нови модела включват не само редица полезни функции, а са оборудвани и с доказалата се косачна греда MAX CUT и покриват работни ширини от 2,2 до 3,4 метра.

Косачната греда, разработена и произвеждана в базата на CLAAS в Бад Заулгау и пусната на пазара през 2015 г., е синоним на върхово качество на среза в съчетание с извънредно лесна експлоатация, надеждност и минимални изисквания към задвижването. Освен всичко друго, специално внимание е обърнато и на защитата от износване и издръжливостта. Формата на косачната греда е такава, че големите зъбни колела на режещите дискове са изнесени значително напред, което позволява максимално голямо припокриване между дисковете, като колелата се зацепват с няколко зъба едновременно. Равномерните отстояния на дисковете гарантират и равен срез. Вълнообразната косачна греда, която е изработена от един стоманен елемент и е с постоянно смазване, в комбинация със специално оформените плъзгачи създават тунелен ефект, който отвежда замърсяванията. Специално закалените междинни детайли между плъзгачите са с различна форма при въртящите се навътре и навън дискове, а така се постига ефективна защита и оптимален поток на материала, като същевременно се изпълнява функцията и на контра нож за перфектен срез. Косачната греда MAX CUT е стандартно оборудвана с модула за безопасност SAFETY LINK, представляваща предварително определена точка на пречупване за всеки косачен диск, която го отделя от системата за задвижване, но не му позволява да изхвръкне встрани, благодарение на аксиален болт.

Ново окачване в центъра на тежестта за страничните косачки DISCO

Новата характеристика при страничните косачки DISCO е окачването в центъра на тежестта, което гарантира, че също като при косачките с централно задвижване косачната греда оказва равномерен натиск по цялата работна ширина. Тук голямата пружина на окачването упражнява усилие в средата на корпуса на машината. Освен това силовата линия на пружината минава точно през центъра на тежестта на косачната приставка. Силата е се предава равномерно към косачната греда посредством вътрешните и външните поддържащи елементи. Резултатът от всичко това е: чист фураж и равен срез на абсолютно професионално ниво.

DISCO 10: Максимално качество на среза при малко тегло

Сега CLAAS внедрява косачната греда MAX CUT, позната от семейството DISCO и доказала се безброй пъти, в ниския сегмент дискови косачки с трите нови модела странични косачки  DISCO 24, DISCO 28 и DISCO 32 с работна ширина от 2,2 до 3,0 и семпла конфигурация. Серията DISCO 10 е с обичайния стабилен дизайн въпреки малкото работно тегло, като конструкторите са успели допълнително да подсилят зоните с високо натоварване и да оптимизират не толкова натоварените зони като външните покривала.

Серията DISCO 10 може да работи по терени с наклон до 45°. Механизмът за механична защита на косачната греда реагира незабавно в случай на сблъсък, като освобождава косачната греда и тя се премества назад. При повторно стартиране тя автоматично се връща в работна позиция.

Задвижването с двустепенна предавателна кутия се предлага като стандартно оборудване и осигурява изключително тесен профил при транспорт и нов ъгъл на сгъване от 95°. Мощното ремъчно задвижване поема пиковото натоварване и може да се натегне с въртяща се дръжка. Също като при предходните модели, мощността се предава директно отгоре към вътрешния косачен диск, което повишава ефективността. Оборотите на силоотводния вал може да се намалят от 540 об./мин. на 480 об./мин. при по-леки култури или повърхностни работи, което значително намалява консумацията на гориво.

Лесната поддръжка също е приоритет. Косачната греда е напълно достъпна по цялата работна ширина благодарение на  широко разгъващите се работни покривала. В зависимост от мястото си на приложение, ножовете са или фиксирани, или се предлагат с механизъм за бърза смяна. Различните опции за монтаж, рамката за монтиране Quickhitch и ниската точка на свързване на долното ляво рамо на навесната система правят монтирането към трактора лесно.

DISCO 100: опционално с или без кондиционер

Моделите DISCO 360 и 320 с работни ширини от 3,0 и 3,4 метра вече са част от серията DISCO CONTOUR. Те също са оборудвани с новите механичен център на тежестта и окачване с пружини, които може да се регулират без инструменти. Косачната греда MAX CUT е със същото високо качество като при по-големите модели DISCO и гарантира максимална и продължителна оперативна ефективност при постоянно смазване и намалена скорост. Серията DISCO 100 също включва двойна скоростна кутия, интегрирано устройство за механична защита при сблъсък и бърза смяна на ножовете. Стабилният дизайн обещава максимален експлоатационен живот.

Новото сгъване за транспорт на 105°, т.е. над центъра на тежестта, неизменно осигурява безопасен транспорт дори и при по-леки трактори. В съответствие с принципа „виждам и ме виждат“ зрителното поле в огледалата за задно виждане на трактора не е ограничено от косачната приставка, а задните светлини остават открити. Нов хидравличен цилиндър с двойно действие се грижи процесът на сгъване да бъде надежден и безопасен дори и при неравен терен. Той осигурява и демпфериране в крайните положения.

Като допълнение при специални изисквания се предлагат четири различни модела с палцов или валцов кондиционер, работни ширини от 2,2 до 3,0 метра и транспортно сгъване на 95°:

DISCO 240 RC, DISCO 280 C, DISCO 280 RC и DISCO 320 C. Докато DISCO 240 RC стандартно се предлага с валцов кондиционер, DISCO 280 може опционално да се оборудва с палцов или валцов кондиционер. DISCO 320 C е с интегриран палцов кондиционер.

Всички модели с кондиционер стандартно се предлагат с изключване в края на полето, докато  за моделите без кондиционер е опционално оборудване. Опционалното носещо приспособление позволява рационално използване на пространството и същевременно с това безопасно съхранение в позицията за транспорт.