История и клиентски впечатления от най-продавания силажокомбайн в света

25 години CLAAS JAGUAR 800

Тази година CLAAS JAGUAR 800 навършва 25 години. Представяме Ви превод на статия от сп. Trends – Списание за клиентите на CLAAS.

Тази година CLAAS JAGUAR 800 навършва 25 години. Повод, достатъчен на нашата млада графична дизайнерка да създаде за сп. Trends нов дизайн на машината – с черно-бял лак и оранжева графика на дивото животно. В действителност няма да доставяме машините в този вид, защото CLAAS остават верни на светлозеления цвят.

 

Историята на JAGUAR 800

1993 беше година на голям преход по отношение потенциала на производителност и ефективност, в която JAGUAR 800 серии 490-487 (по-късно тип 491) замени предходния модел JAGUAR 600: първата обща концепция с двигател, разположен напречно в задната част, охлаждане с горно засмукване и праволинейно излизащ поток материал. Характерно за него е директното задвижване на двигателя към барабана. Тази концепция на серия 491 бе определяща за всички останали производители на силажокомбайни.

Според мотото на CLAAS „Да направим доброто още по-добро“ през 2001 се появи серията 492. Осите и рамата бяха подсилени, мощността на двигателя беше увеличена до 605 к. с., с нов CIS терминал и закръглена задна част. Легендарният модел GREEN EYE се появи на пазара с 623 к. с. като SPEEDSTAR в изпълнение 40 км/ч.

От 2011 JAGUAR 800 излезе в серия 496 – с много нововъведения и нов дизайн. Компонентите стъпват на тип 492, но хидравликата, електрониката и комфортът на кабината са идентични с тези на „големия брат“ JAGUAR 900.

С JAGUAR CLAAS е водещият производител на силажокомбайни в света. Всяка втора такава машина по световните полета е произведена от CLAAS.

Представяме ви няколко мнения за работата на машината от немски фермери, работили дълги години с JAGUAR 800.

Хайнрих Олбердинг, предприемач от Щайнфелд

Серия 491

JAGUAR 800

Със своите 18 години Яник Пиле, стажант по специалността „Аграрно стопанство“, в предприятие за селскостопански услуги Обердинг, е младок. За сметка на това JAGUAR 840 от серия 491 в машинния парк на стопанството, произведен през 1998, е доста стар. Но двамата се погаждат добре – неслучайно на 840 Яник Пиле натрупа първите си часове като водач на силажокомбайн.

„Това е една мощна машина – доставя ми удоволствие да работя с нея“, казва младежът. „В първият 491 – JAGUAR 860 с шестредов хедер, инвестирахме още през 1994“, спомня си доайенът Хайнрих Олбердинг. „Ние, предприемачите, бяхме въодушевени, че с 491 CLAAS изпълни желанията ни за техниката тогава. Производителността се покачи с 30-40% в сравнение с предишната серия 600. И въпреки това разходът на дизелово гориво беше намален“.

Някои клиенти бяха скептични в началото към новата серия 800. „Няма как да го направят още по-голям“, чуваше се тогава. Но че има как, днес вече са убедени много клиенти. В предприятието в момента работят три JAGUAR 900. От общо четири машини серия 491 при Олбердинг три са подменени с течение на времето с нови силажокомбайни JAGUAR. Останал е само 840, който обаче се ползва само за трева.

„Това е много надеждна машина, работи безупречно и почти не ни е създавала проблеми“, е заключението на Хайнрих Олбердинг.

Рюдигер Ротермунд, предприемач от Бремервьорде

Серия 492

JAGUAR 800

Двата JAGUAR серия 492 на Рюдигер Ротермунд са работили повече от 12000 часа. „Те работят както в първия ден“, доволен е предприемачът от Бремервьорде. В района, където се отглеждат млекодайни животни, се жъне повече трева, отколкото царевица. По мокрите ливади има нужда от машини с добра мощност, времето често е нестабилно. По тази причина през 2004 и 2005 година той минал към мощностния клас 600 к.с. с две машини от тогавашната серия JAGUAR 900. „Веднага се усети повишената производителност, преди всичко при тревата“, казва Ротермунд. Докато със своя JAGUAR 860 от серия 491 той е постигал 60 декара за час, с моделите 900 той успява да постигне 100 декара. При царевицата с 8-редовия хедер производителността се е увеличила с 5 декара на час.  „И качеството на фуража е отлично.“ Ротермунд е много доволен и от факта, че разходите за поддръжка на машините са незначителни. Интервалите за поддръжка са се увеличили с една трета, без това да повлияе на надеждността. Ротермунд казва: “От където и да я погледнеш, това е една здрава машина. Никога досега не сме имали голяма повреда.“

Предприемачът е доволен и след покупката на два JAGUAR 970 тип 497 от серия 900, например от това, че потокът от постъпващия материал е перфектен, както и че има постоянно усъвършенстване на комфорта, и нововъведения при двете серии.

Клаус Фитшен, предприемач в Алерщет, окръг Щаде

Серия 496

JAGUAR 800

В стопанството на предприемача Клаус Фитшен в Алерщет, се гледа трезво на нещата, типично по северняшки. Но щом попитате водача на силажокомбайни Робърт Мюлер за впечатленията му от JAGUAR 870 от актуалната серия 496, не може да не забележите въодушевлението му от машината: „Техниката е по-опростена в сравнение със серия 900, но JAGUAR 870 работи страхотно със своите 585 к.с. и е страшно маневрен.“ Клаус Фитшен и синът му Йенс също са доволни от работата на машината, особено при трева. „Тя работи супер“, казва Йенс Фитшен „и предлага страхотна производителност при нисък разход на гориво.“ За покупката на JAGUAR 870 от серия 496 през 2014 те бяха повлияни от простата и същевременно здрава техника, както и доброто съотношение цена-качество. Клаус Фитшен работи от 2003 година само с модели JAGUAR и освен с 870, разполага и с два актуални модела 900. „Всички хедери са напълно съвместими“, казва той.

Клаус Фитшен е изключително доволен и от работата на силажокомбайна с царевица. „При нас 870 е машината SHREDLAGE. С нея обработихме последната година 6000 декара.“ Според него машината е идеална за целта. Чрез специалните ножове се постига двойна дължина на отрязване по специалната патентована от CLAAS технология SHREDLAGE. При нея интензивното разбъркване на материала увеличава многократно площта на раздробения продукт и по този начин значително подобрява бактериалната ферментация при силажирането и преди всичко по време на храносмилането в стомаха на кравата. Целта на този процес е значително да подобри влиянието на структурата на царевичния фураж в стомаха на кравата и същевременно да допринесе за усвояване на скорбялата, намираща се във всички части на растението. Това може да подпомогне увеличаването на млекодобива. Също така благоприятната за стомаха структура на фуража подобрява здравето на стадото.

На следния линк може да видите видео с други доволни клиенти от работата на JAGUAR.